Съобщение относно конкурс за за свободни работни места за длъжностите: Логопед и Медиатор за услугата „Ранна интервенция на уврежданията”
2523
Във връзка с изпълнение на дейности по проект BG05M9OP001-2.004-0009 „Център за социално включване „Развитие”, Договор BG05M9OP001-2.004, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, процедура чрез директно предоставяне на конкретен бенефициент „Услуги за ранно детско развитие”, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г. Община Пазарджик
О Б Я В Я В А
Конкурс за свободни работни места за длъжностите:
За услугата „Ранна интервенция на уврежданията”
- Логопед - 1 бр. – работно време – 8 ч.
- Медиатор - 1 бр. – работно време - 8 ч.
За услугите: „Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения” ; „Семейно консултиране и подкрепа” и „Индивидуална и групова работа с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина”
- Медиатор - 1 бр. – работно време – 8 ч.
Персоналът се назначава на трудови договори на база на необходимите квалификация и опит, така че да изпълнява заложените в проекта дейности.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- Кандидатите да имат познания и опит в областта на работата с рискови целеви групи, деца в ранна детска възраст и техните семейства, и бъдещи родители;
- Да имат умения, опит, нагласи и мотивация за работа с хора в неравностойно положение и взаимодействие с различни институции;
- Да познават нормативната база за предоставяне на социални услуги;
- Да бъдат комуникативни и да притежават умения за работа в екип;
- Да спазват Етичния кодекс на работещите с деца и етичните принципи на социалната работа с деца, семейства и общности;
- Да прилагат Методиката на екипната работа по случай и Методическото ръководство за предоставяне на услугите по проекта;
- Да участват в организирани обучения, както и в срещите на екипа от специалисти на ЦСВР, да им оказват съдействие, съгласно своите компетентности;
-
За обявените длъжности в Център за социално включване и развитие, с които ще бъдат сключени трудови договори, могат да бъдат наемани лица, които отговарят на следните изисквания:
За длъжността Медиатор в услугата ”Ранна интервенция на уврежданията”
І. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование - завършено средно образование;
- да са родители на деца с увреждане - „експерти от опит” 1 или да имат медицинска квалификация;
- Професионален опит – не се изисква
- Ще се счита за предимство:
- да имат практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование, предучилищна подготовка или социално включване на деца и семейства в риск;
- да познават местните уязвими общности в община Пазарджик, техните културни особености, език, традиции и т.н.;
- да притежават комуникативни умения и умения за работа в екип.
ІІ. Специфични изисквания към кандидатите:
- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер.
- Да не са лишени по съдебен ред от правото да упражняват професията.
- Отлична компютърна грамотност.
ІІІ. Характер на работата:
1) Провеждане на работа на терен, включително и чрез посещения на домовете – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество;
2) Участие в организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на дейностите на Център за социално включване;
3) Участие в оценката на потребностите на конкретните целеви групи – дефиниране на проблемите, конкретните нужди и оплаквания, рисково поведение;
4) Работа със семейството по отношение на мотивиране за включване на детето и родителите в услугата под супервизия на социален работник;
5) Разпространение на обучителни и информационни материали сред целевите групи;
6) Съдействие за провеждане на информационни срещи за представяне и мотивиране за включване в Център за социално включване;
7) При необходимост подпомагане на груповата и индивидуалната работа на останалите специалисти в услугата;
8) Участие в екипни срещи за изготвяне, актуализация, оценка и планиране на: оценки на възможностите, оценки на потребностите, индивидуални планове, както и други документи, които се изготвят в процеса на работата;
9) Подпомагане на останалите специалисти в услугата при реализация на дейностите по отношение на връзката „специалист – семейство”;
10) Участва и отговаря за безопасното транспортиране на потребителите до и от Център за социално включване;
11) Оказва помощ на потребителите при посещенията им в Центъра;
12) Подпомагане на провеждането на анкети за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите под ръководството на социалния работник;
13) Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта.
За длъжността Медиатор в услугите: „Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения” ; „Семейно консултиране и подкрепа” и „Индивидуална и групова работа с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина”
І. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование - завършено средно образование;
- Професионален опит – не се изисква;
- Ще се счита за предимство:
- да имат практически опит в работата с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социалните услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование, предучилищна подготовка или социално включване на деца и семейства в риск.
- да познават местните уязвими общности в община Пазарджик, техните културни особености, език, традиции и т.н.;
- да притежават комуникативни умения и умения за работа в екип.
ІІ. Специфични изисквания към кандидатите:
1. Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер.
2. Да не са лишени по съдебен ред от правото да упражняват професията.
3. Отлична компютърна грамотност.
ІІІ. Характер на работата:
1) Провеждане на работа на терен, включително и чрез посещения на домовете – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество;
2) Участие в организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на дейностите на ЦСВР;
3) Участие в оценката на потребностите на конкретните целеви групи – дефиниране на проблемите, конкретните нужди и оплаквания, рисково поведение;
4) Работа със семейството по отношение на мотивиране за включване на детето и родителите в услугата под супервизия на социален работник;
5) Разпространение на обучителни и информационни материали сред целевите
1. групи;
6) Съдействие за провеждане на информационни срещи за представяне и мотивиране за включване в Център за социално включване;
7) При необходимост подпомагане на груповата и индивидуалната работа на останалите специалисти в услугата;
8) Участие в екипни срещи за изготвяне, актуализация, оценка и планиране на: оценки на възможностите, оценки на потребностите, индивидуални планове, както и други документи, които се изготвят в процеса на работата;
9) Подпомагане на останалите специалисти в услугата при реализация на дейностите по отношение на връзката „специалист – семейство”;
10) Участва и отговаря за безопасното транспортиране на потребителите до и от ЦСВР;
11) Оказва помощ на потребителите при посещенията им в Центъра;
12) Подпомагане на провеждането на анкети за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите, под ръководството на социалния работник;
13) Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта.
За длъжността Логопед
І. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование - завършено висше образование, образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”; Специалност – логопед, с професионално направление специална педагогика;
- Професионален опит – не се изисква;
- Ще се счита за предимство:
- практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование или социално включване на деца и семейства в риск;
- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
- да притежава компютърна грамотност.
ІІ.Специфични изисквания към кандидатите:
1. Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер.
2. Да не са лишени по съдебен ред от правото да упражняват професията.
3. Отлична компютърна грамотност.
ІІІ. Характер на работата:
1) Проучване и анализ на индивидуалните потребности на децата с увреждания и родителите им, и насочване към подходящите за тях дейности и услуги, включително и чрез работа на терен и посещения в домовете им;
2) Разработване на програми, обучителни и информационни материали за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми в развитието;
3) Изследване на говорното развитие на всяко дете, насочено към услугата, като необходимите изследвания се провеждат използвайки формални и неформални методи на изследване на деца;
4) Информиране на родители и специалисти относно особеностите на комуникационното развитие на децата, във връзка с конкретното увреждане и подпомагане на семейството за осигуряване на достъп до информация и ресурси, за подпомагане на говорното развитие на детето им;
5) Участие в разработване и съгласуване на индивидуални планове за работа с децата и семействата, ползващи услугите на Центъра.
6) Регулярно посещение на домовете на децата с увреждане, съгласно индивидуалния им план;
7) Участие в групи за работа с родители;
8) Разработване и прилагане на подходящи планове за логопедични намеси, които са фокусирани върху детето, съобразени с възраст и увреждане;
9) Провеждане на дейности за развитие на комуникационните умения на децата за успешната им интеграция в различна среда;
10) Подпомагане, съвместно с рехабилитатора на безопасното хранене, пиене и преглъщане на различни места, например вкъщи, в детско заведение и др. и обучение на родителите да се справят с такива проблеми;
11) Направляване на говорните упражнения в домашна среда;
12) Осъществяване на партньорство със семейството на детето с увреждане и
13) подпомагане на семейството да идентифицира силните комуникативни страни у детето и страните, които се нуждаят от подкрепа;
14) Провеждане на групи за консултация и подкрепа на родители относно говорното развитие на децата им;
15) Индивидуално консултиране на родители, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени по проекта обучителни и информационни материали;
16) Поддържане на пълни логопедични досиета на децата, с които работи и създаване и поддържане на база данни относно потребителите по отделните дейности и предоставените им услуги в ЦСВР
17) Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
18) Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва.
РЕД ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПОДБОРА
- Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в подбора, са:
· Писмено заявление за кандидатстване.
· Копие от документи за придобита образователна степен, допълнителни квалификации.
· Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит.
Документите следва да се подават лично или чрез пълномощник, или по куриер /валидна е датата на получаване/ в Информационен център на община Пазарджик – гише „Деловодство”, за проект „Център за социално включване и развитие” - Пазарджик
в срок до 17.00 часа на 14.12.2016г. включително.
/за въпроси: Светлана Стаменова – стая № 907, 9 етаж, община Пазарджик, тел. 034 402 356/
Всяко постъпило заявление за участие в подбора в рамките на обявения срок се разглежда от комисия, определена със заповед на кмета на община Пазарджик.
Подборът протича в два етапа:
- Проверка на съответствието на представените документи с обявените изисквания, в 2 /дву/ дневен срок от изтичане срока на обявлението;
- Интервю в 3 /три/ дневен срок след проверката на съответствията на представените документи.
До по-нататъшно участие в процедурата за подбор не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи в срок или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията.
Списъците на допуснатите и недопуснатите до интервю кандидати, както и датата, часът и мястото на провеждане на интервюто се обявяват на интернет страницата на община Пазарджик и на информационното табло на служебния вход на сградата на община Пазарджик до 17.00 часа на 22.12.2016г. В списъка на недопуснатите до събеседване кандидати се посочват основанията за недопускането им.
Интервюто се провежда от комисията по т.3 и има за цел да се установи в каква степен всеки кандидат притежава професионалните и делови качества и мотивация, необходими за изпълнението на длъжността, за която кандидатства.
След приключване на работата си комисията изготвя протокол с резултатите от интервюто и списък с класираните кандидати в 3 /три/ дневен срок от провеждането на интервюто. Списъкът с класираните кандидати се публикува на интернет страницата на община Пазарджик и на информационното табло на служебния вход на сградата на община Пазарджик.