Заключителна пресконференция
3869
ЗАКЛЮЧИТЕЛНА ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ
По Проект „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда “Към звено за услуги в домашна среда към домашен социален патронаж” в Община Пазарджик. Регистрационен № BG05M9OP001-2.002-0165-C001, бенефициент Община Пазарджик в партньорство с Фондация „Фонд за превенция на престъпността– ИГА“. Финансиран от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „ Развитие на човешките ресурси» “: По процедура BG05M9OP001-2.002 „Независим живот” за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ
На 08.12.2017 година / петък/ в залата на Архитектурния съвет, намираща се на втория етаж в сградата на Община Пазарджик, бул. „България” № 2, се състоя Заключителна пресконференция по проект Проект „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда “Към звено за услуги в домашнасреда към домашен социален патронаж” в Община Пазарджик. Поканени бяха широк кръг от хора като и : участници в проекта, представители на медиите, Дирекция „Бюро по труда – Пазарджик, Дирекция „Социално подпомагане” – Пазарджик, РД”Социално подпомагане” –Пазарджик и заинтересовани лица.
Пресконференцията бе открита с приветствие към всички участници от г-жа Димитрия Церова- Директор БМ”ОСДУ” в Община Пазарджик.
Водещ на сабитието бе г-жа Валя Гешева – представител на партньора по проекта.
Представяне на информация по изпълнение на проекта- обща информация за разписаните дейности и постигнатите резултати в хода на проекта се извърши от г-жа Илиана Цонкова- ръководител на проекта, и г-жа Валя Гешева за изпълнението на дейностите реализирани от партньора.
Г-жа Илиана Цонкова предостави информация на участниците, за изпълнение на дейностите до сега, както следва:
- за общата сума на проекта, реализиран в Община Пазарджик, която е на стойност 499 994,16 лева. Срока на изпълнение на договора, който е 22 месеца с дата на стартиране 01.03.2016 г до 31.12.2017 година.
- Срока на предоставяне на социалната услуга с начална дата 06.06.2016 г . и крайна дата 31.12.2017 г.
- По проекта бе създаден и функционира „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ към Звено за услуги в домашна среда към домашен социален патронаж в Община Пазарджик“.
Чрез създаденият Център по проекта се осигури възможност за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда или общността на 130 потребители и се предостави възможност за връщане на реалния пазарна труда на лицата, полагащи грижи за близките си с увреждания.
- Приемът на документи на кандидатите за лични асистенти и кандидатите за потребители на социалните услуги се извърши в периода от 1.04-15.04.2016 г. Бяха приети 291 заявления от кандидат-потребители и 149 от кандидати за лични асистенти.
От края на месец април до средата на май 2016 г. бяха извършени социалните оценки на кандидатите за лични асистенти и кандидатите за потребители на база, на която бяха класирани 289 потребители и 149 лични асистенти.
От началото на стартиране на социалната услуга 06.06.2016 г. до настоящия момент са включени 158 потребители и 84 бр .Лични асистенти.
След стартиране на проекта екипът за управление, съвместно с партньорската организация, разработи правилата за дейността на Центъра и съответната документация, съгласно Ръководството за бенефициента и Указанията за стартиране и изпълнение на проекти по ОП ”Развитие на човешките ресурси”.
-В изпълнение на дейност 7“Осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания бе закупен микробус марка „Форд Транзит“със 7 места за пътници,водач и 2 бр.инвалидни колички.
Автомобилът е специализиран мини-бус за хора с увреждания ,снабден с места за седем пътници,водач и две инвалидни колички.
Стойността му е 69 096,00 лв. с ДДС ,като средствата са 100% финансирани по проекта.
Мини буса се използва от потребителите по проекта от всички населени места на територията на община Пазарджик в които има включени лица в проекта.
Превозното средство е собственост на проекта за целия период на неговото изпълнение.От 01.01.2018 г. ще стане собственост на общината и ще може да се ползва от всички граждани с увреждания на територията на община Пазарджик при нужда.
- В рамките на изпълнение на дейност 8-„Информираност и публичност“бяха организирани и проведени две пресконференции.Изработени бяха информационни плакат и табели за популяризиране на проекта и раздадени рекламни материали на присъствалите на двете пресконференции-химикали,блок-листа и брошури.
През целия период на проекта на сайта на община Пазарджик бяха публикувани информации относно хода на проекта.
Г-жа Валя Гешева запозна участниците с Информация за ИГА за изпълнение на дейностите до сега, както следва:
- Партньора разработи „Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ в рамките на Дейност 2 на проекта;
- В рамките на Дейност 4 са реализирани 3 поддържащи обучения :
Първо поддържащо обучение са преминали 64 обучаеми;
Второ поддържащо обучение са преминали 64 обучаеми;
Трето поддържащо обучение са преминали 62 обучаеми.
-В рамките на Дейност 5, до настоящия момент, са реализирани :
43 групови консултации с персонала;
101 индивидуални консултации с персонала;
124 индивидуални срещи за психологическа подкрепа;
36 супервизии.
-В рамките на Дейност 6, до настоящия момент, са реализирани :
147 срещи за мотивационна подкрепа на потребители;
158 срещи за психологическа подкрепа на потребители.
Целта на проекта е да се предоставя качествена грижа, запазване потенциала на прекия доставчик, усъвършенстване на неговите придобити умения и знания.
Намаляване на риска от деинституализация.
Заключителната пресканференция приключи с кратка дискусия, отзиви от страна на участниците в нея и редица въпроси свързани с по-нататъшната грижа за хората с увреждания.
08.12.2017 г.
гр. Пазарджик